Dla Wykładowców
Informacja o Platformie KA
Nowa Platforma KA dostępna jest pod adresem platforma.ka.edu.pl.
Login i hasło do logowania są takie same jak dane do logowania do wirtualnego dziekanatu. Na platformie znajdują się przyporządkowane do każdej osoby przedmioty i numery grup, w których prowadzone są zajęcia w semestrze zimowym 2021/22 (i w kolejnych semestrach), zgodnie z danymi zawartymi w Wirtualnym Dziekanacie.
Grupy na platformie tworzone są bezposrednio z danych w WD, zatem może nastąpić opóźnienie w pojawieniu się grup na platformie.
Z platformą zintegrowany jest generator kursów e-learningowych. Dostępne w ramach generatora narzędzia pozwalają prowadzącym na przygotowywanie materiałów dla studentów w taki sposób, aby były one atrakcyjne, łatwe w percepcji i spełniały swoje zadanie dydaktyczne.
Studenci objęci są systemem wsparcia, w ramach obowiązkowego kursu z zakresu obsługi platformy, szkoleń na zajęciach, jak również szkoleń organizowanych przez Centrum.
Szkolenia z platformy
Szanowni Państwo,
zapraszamy na szkolenia:
- dwudniowe z certyfikatem dla pracowników etatowych
Zapisy i szczegóły w Aktualnościach
Ważne adresy:
platforma KA, hasła studentów, problemy pracowników - cel@afm.edu.pl
MS Teams - konta studenckie - ms365@afm.edu.pl
MS Teams - konta pracowników - teams@365-afm.edu.pl
Instrukcje obsługi:
- Instrukcja do Zoom [ .pdf ]
- Instrukcja do MS Teams [ .pdf ]
- Instrukcja jak zrobić test w Teams [ .pdf ]
- Instrukcja jak zrobić test na Platformie KA [ .pdf ]
pozostałe i stale uaktualniane instrukcje oraz filmy instruktażowe dotyczące poszczególnych elementów obsługi nowej Platformy KA znajdują się w grupie "Materiały dla wykładowców" i widoczne są po zalogownaiu do platformy. Jeżeli taka grupa nie jest widoczna, prosimy o kontakt na adres cel@afm.edu.pl, w odpowiedzi prześlemy instrukcję jak do niej dołączyć.
Platformy pracy zdalnej:
platforma KA: czynności mozliwe do realizacji załaczniki, zadania, czat, forum, wiadomości, możliwość generowania kursów i testów do weryfikacji wiedzy, adres: https://platforma.ka.edu.pl
MS Teams: https://outlook.com/student-afm.edu.pl
Zoom: https://zoom.us
Zgłaszanie zajęć
Zajęcia, które będą przez Państwa realizowane z wykorzystaniem elementów e-learningu, prosimy zgłaszać w Centrum e-Learningu na formularzu zgłoszeniowym.
Dydaktykę na odległość (zajecia certyfikowane) będzie można realizować w czterech formach zajęć: wykładzie, ćwiczeniach, lektoracie oraz seminarium.
W każdej z form zajęć, e-learning może stanowić tylko część całości dydaktyki na danym kursie w semestrze. Proponujemy trzy sposoby podziału godzin e-learningowych:
a) wspomagający – 20% zajęć (wykładu, ćwiczeń, seminarium, lektoratu) w formie e-learningowej,
b) uzupełniający – 40% zajęć w formie e-learningowej
c) komplementarny - do 50% zajec w formie e-learningowej
W przypadku gdy zajęcia prowadzone będą pierwszy raz proponujemy Państwu przygotowanie zajęć w formie wspomagającej (20% zajęć z danego przedmiotu odbywa się e-learningowo). W praktyce oznacza to, że np. w przypadku wykładu 30 godzinnego, zajęcia tradycyjne (realizowane w sali wykładowej) trwałyby 24 godziny dydaktyczne, a zajęcia e-learningowe miałyby wymiar 6 godzin dydaktycznych.
Kursy, które odbywać się będą w formie wspomagającej, powinny spełniać standardy nauczania na odległość określone w dokumentacji Centrum E-Learningu, czyli należy w takim kursie uwzględnić:
1. Informacje na temat prowadzonych zajęć, takie jak cel i treść zajęć, warunki zaliczenia, system oceny, harmonogram zajęć (tradycyjnych i zdalnych), a w przypadku seminariów wymagania dotyczące udziału w seminarium dyplomowym, wykaz proponowanych tematów prac dyplomowych oraz zasady pisania prac licencjackich.
2. Podstawowe materiały dydaktyczne takie jak wykaz literatury, netografia itp oraz w przypadku wykładów i ćwiczeń - notatki do zajęć.
3. W przypadku wykładów i ćwiczeń, materiały dydaktyczne do pracy samodzielnej takie jak artykuły, raporty itp. związane z zagadnieniem i omawiane na zajęciach lub wprowadzające do zajęć.
4. Testy pozwalające studentom samodzielnie sprawdzić wiedzę lub przykłady, za pomocą których student sprawdzi lub pogłębi wiedzę (nie dotyczy to seminariów).
5. Konsultacje w formie forum, czatu lub innej z wykorzystaniem platformy e-learningowej.
Wszystkie instrukcje, kursy z obsługi platformy, wskazówki metodyczne i przykładowe kursy dla wykładowców znajdują się na platformie w grupie o nazwie "Materiały dla wykładowców".